From Middle Earth to the Ocean

20 september 2019 - Napier, Nieuw-Zeeland

Inmiddels zijn we alweer een paar dagen en honderden kilometers verder gereisd. Nadat we in Tauranga bij Iris en Theo hebben verbleven zijn we naar het midden van het Noorder Eiland gereden.  We zijn naar 1 van de filmsets van "The Lord of the Rings" gereden. Mount Doom (Ngauruhoe) lag prachtig vol sneeuw en in de zon te pronken. Wat een fantastisch gezicht. De omgeving van deze vulkaan is sowieso bijzonder om te zien, wat een woeste natuur. Ook werd er nog volop geskied op de berg ernaast, Mount Ruapehu. Dit hebben wij maar overgeslagen. We hebben hier een nacht verbleven in een hotel en zijn de volgende dag verder gereden naar onze volgende afspraak en overnachtingsadres in Napier. Deze stad ligt aan de oostkust en is vooral bekend om zijn art deco. We werden gastvrij onthaald door Kitty. Zij woont inmiddels 10 jaar in Nieuw-Zeeland. Ze is samen met haar gezin vanuit Nederland geëmigreerd naar dit prachtige land. We voelden ons meteen thuis en Kitty heeft ons veel verteld over wat het is om te emigreren. Erg zinvol om naar deze verhalen te luisteren om zo ook een goed beeld te kunnen vormen van wat emigreren met jou en je gezin doet. Dingen verteld waar je tegenaan loopt, wat meeviel en wat tegenviel. Maar vooral nog geen dag spijt van de stap die ze gezet hebben.  Verder kent Kitty natuurlijk heel veel mensen in Nieuw-Zeeland en dit levert weer nieuwe contacten op waar we verder mee kunnen als we dat willen. Vandaag heeft Kitty ons meegenomen voor een tochtje in de omgeving en hebben we een prachtig uitzichtpunt, Te Mata Peak in de omgeving bezocht. Hier kon je op een hoogte van 399 meter over de hele omgeving 360 graden rond kijken. Zowel over de oceaan als naar de heuvels en bergen en Napier en omgeving, wederom fantastisch. Je komt hier superlatieven tekort. Wat een prachtig land! Verder zijn we nog even gestopt bij een schattig klein snoepwinkeltje en hebben we heerlijke drop en andere snoepjes gehaald.

We zijn van plan om een paar dagen hier te blijven (al was het alleen al vanwege de heerlijke bedden) voordat we verder reizen richting de hoofdstad Wellington. Ook begint dan een periode waarin we meer actief zullen zijn met het zoeken naar netwerkcontacten en afspraken maken met diverse instanties, waaronder de ambassade, de immigratiedienst en de politieacademie. Verder willen we afspraken maken met job recruiters in de omgeving van Wellington. Genoeg huiswerk dus de komende week. De afgelopen week hebben we vooral gebruikt om te acclimatiseren en verhalen te horen bij onze gastgezinnen en natuurlijk om een beetje de toerist uit te hangen om mooie, fantastische dingen te zien. Nou, dat is hier niet zo moeilijk........

-Martin

1. Anita Huisjes:
    Prachtig
  2. Griepertie:
    20 september 2019
    Wauw! Erg Mooi. Nog even lekker genieten dan!
  3. Kitty:
    20 september 2019
    Het was een gezellig dagje!
  4. Hanneke:
    20 september 2019
    Mooi hoor! Heel veel succes!
    Groetjes uit Gramsbergen
  5. Leonie Hars:
    20 september 2019
    Wauw wat gaaf! Geniet ervan en succes met jullie 'huiswerk' ;-)
  6. Jan & Fiona:
    20 september 2019
    Boeiend geschreven, erg leuk om te lezen! Succes!!
  7. Henny:
    20 september 2019
    Ja hallo jullie gaan toch kijken om er te gaan wonen, toch niet vakantie vieren 😎😎zie alleen maar leuke dingen met niks doen,en wij maar😅😅😅
  8. Annemarie:
    20 september 2019
    Idd, Henny, dat dacht ik ook! 🤣Beetje vakantie vieren daar!
  9. Henk Ziengs:
    21 september 2019
    Ziet er allemaal erg mooi uit. Heel veel succes daar.
  10. Bas Huizing:
    24 september 2019
    Gaaf zeg. Geniet er van samen ondanks jullie drukke schema. En ook super om dit samen met je dochter te mogen doen !