Kia Ora!

18 september 2019 - Omanawa, Nieuw-Zeeland

Daar is ie dan, ons eerste reisverhaal! Op het moment van schrijven is het woensdagochtend. We zijn afgelopen zondagochtend veilig aangekomen in Nieuw Zeeland. Voor de komende vijf weken zullen we in Nieuw Zeeland zijn om ons een goed beeld te vormen van wat het betekent om te emigreren. Tijdens deze periode, maar waarschijnlijk ook hierna, zullen we jullie hiervan op de hoogte houden middels deze blog.
Op dit moment is er eigenlijk nog niet echt emigratiegerelateerd nieuws. Zondagochtend zijn we aangekomen op Auckland Airport, we hebben hier onze huurauto opgehaald en zijn vervolgens naar Warkworth gereden. Hier verbleven we twee nachten bij twee super aardige en gastvrije Nederlanders, Willem en Helen. We konden hier een beetje bijkomen van onze reis en de omgeving verkennen. Zo zijn we samen met Willem naar een mooi uitzichtpunt aan de kust gereden en kregen we vervolgens een minitour van Willem in het sfeervolle stadje Matakana. De dag daarna hebben we Tawharanui Regional Park bezocht waar we hebben gewandeld en genoten van de zon.
Gisteren zijn we naar Tauranga gereden, onze volgende verblijfplaats. Omdat we om 18 uur terecht konden bij ons volgende adres, zijn we onderweg meerdere malen gestopt. Zo hebben we de Auckland Botanic Gardens bezocht. Verder zijn we gestopt bij de McLaren Falls in het McLaren Falls park voordat we doorreden naar Mount Maunganui, een oude slapende vulkaan aan het strand.
's Avonds konden we aanschuiven voor het avondeten bij Theo en Iris, waar we vannacht hebben geslapen. Het is erg goed en fijn om te praten met Nederlandse mensen die vanuit Nederland naar Nieuw Zeeland zijn geëmigreerd.

-Marleen

1. Fam Dekker:
    18 september 2019
    Goedemorgen, gelukkig goed aangekomen en jullie zien en horen alweer veel van de Nederlandse zo te lezen. fijne dag samen
  2. Marina:
    Hoi Martin en Marleen.
    Wat fijn dat je met landgenoten kunt sparren en hun ervaringen kunt horen. Het is zichtbaar aan de foto's dat jullie genieten! Wat een mooie plaatjes....groet, Marina.
  3. Lidy en Herman:
    Hallo Marleen en Martin.
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Eerste indruk is prima, zo te zien
    Fijne en leerzame tijd toegewenst de komende weken
  4. Evert:
    18 september 2019
    Hoi Martin en Marleen, goed om jullie verhaal te lezen. Geweldig landschap, alleen daarom zou je al willen emigreren. Succes met deze reis.
    Groeten Evert
  5. Dineke:
    18 september 2019
    Hallo martin en marleen.fijn om op deze manier mee te kunnen reizen😁.al veel gedaan jullie de afgelopen dagen.veel succes voor de komende dagen.voor het thuisfront wordt gezorgd 😘. Gr marten en dineke
  6. Annemarie:
    Prachtige foto's! Liefs!
  7. Henny:
    19 september 2019
    Hallo Marleen en Martin
    Even rond snuffelen in het land waar jullie zo graag naar toe willen, en lekker ideeën op doen van de mensen die jullie daar ontmoeten,heel veel succes daar,wat mooie foto's, groetjes Henny
  8. Roel Veurink:
    19 september 2019
    Spannend, ik zie dat jullie er alweer van genieten , succes met.jullie zoektocht😘